piątek, 8 lutego 2013

O bardzo leniwym kocie



Tytuł     O bardzo leniwym kocie

Autor     Franziska Biermann
Tytuł oryginału: Der faule Kater Josef 
Ilustracje:  Franziska Biermann
Wydawnictwo: ALEGORIA
Oprawa: twarda


Liczba stron     56
Wydanie I -2010r.




Wybierając tę książeczkę kierowałam się tym, że ma stosunkowo niewiele tekstu a dużo ilustracji. Ostatnio córka nie lubi długich opowieści.Przeczytałam streszenie na okładce. Wydawało mi się, że to będzie dziwna książka, bo tematyka nietypowa. Ale zaciekawiła mnie bardzo, sama byłam ciekawa przygód kocura. 

Nie pomyliłam się, naprawdę wydaje mi się taka nietypowa. Bo książeczka dla dzieci jak to kot złapał pchłę i za wszelką cenę chce się jej pozbyć?  Po przeczytaniu całej okazało się, że książka ma ciekawe przesłanie.

Leniwy kot Józef najbardziej na świecie lubił się wylegiwać na kanapie, z domu wychodził tylko za potrzebą (swoją drogą ciekawie nazwano tutaj WC- "koniec świata").

Pewnego dnia o nietypowej porze poczuł potrzebę wyjścia na koniec świata. Pech chciał, że akurat na dworze był Rudi, bardzo hałaśliwy pies, którego Józef nie lubił. I tak to tym sposobem, po spotkaniu Rudiego Kocur złapał pchłę, która bardzo mi doskwierała. Dla leniwego kocura to prawdziwa udręka. A że oglądał dużo TV to wiedział, jak się jej pozbyć.
Trzeba jej znaleźć nowego właściciela. Z początku opierał się przed wyjściem z domu, jednak kiedy swędzenie okazało się nie do wytrzymania wyruszył na poszukiwanie "nowego domu" dla pchły. Miał przy tym różne przygody.

Gdy wreszcie pozbył się niechcianego lokatora z wielką radością wrócił do domu. Coś się jednak zmieniło w leniwym kocurze. Zaczął się w domu nudzić! Tak tak, Kot zatęsknił za przygodami, postanowił więc z powrotem odnaleźć swoją pchłę.

Z książki bardzo jasno wyniki, że lenistwo warto przezwyciężyć, bo może nas spotkać coś miłego. Warto czasem ruszyć się z domu, nie popadać w rutynę. Świat jest przecież taki ciekawy.

Lekka, zabawna historyjka. Na długo ją zapamiętamy :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz